Obchodné podmienky

Úvod O násObchodné podmienky

Obchodné podmienky

Pred objednaním tovaru si, prosím, pozorne prečítajte tieto podmienky. Realizáciou objednávky vyjadrujete svoj súhlas s nimi . Nasledovné informácie Vám pomôžu pohodlne nakupovať v našom obchode a nám vybaviť objednávku k Vašej spokojnosti.

 

Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

 

Prevádzkovateľ internetového obchodu tenex.sk:

Team TENEX s.r.o.

Lieskovská cesta 1078/16

960 01 Zvolen

IČO:       36040461
DIČ:      
2020068952
IČ DPH: SK2020068952

Zapísaný v obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Odd.: Sro,vl. č. 6340/S

 

Banka: Všeobecná úverová banka
Mlynské nivy 1
829 90 Bratislava 25
SWIFT:
SUBASKBX
IBAN: SK51 0200 0000 0013 7976 8157

 

Kontakt: tenex@tenex.sk  

              marek@tenex.sk  , +421 903 546 987

              dobrovic@tenex.sk , +421 948 320 698


Prevádzkovateľ je platcom DPH.


Uzatvorenie kúpnej zmluvy

Uzatvorenie kúpnej zmluvy sa chápe ako uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku. Odoslaním objednávky kupujúcim a jej následné e-mailové potvrdenie predávajúcim sa chápe ako obojstranné akceptovanie kúpnej zmluvy. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar a nákladov na doručenie.

 

Cena

Ceny jednotlivých produktov sú uvádzané s daňou z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní. K nej sa pripočítavajú náklady spojené s balením a prepravou. Ceny uvedené v internetovom obchode sú maloobchodné. Cena tovaru sa môže meniť podľa aktuálneho stavu cien na trhu. Vyhradzujeme si právo zmeny cien v internetovom obchode TENEX ako aj v cenníkoch pre veľkoodberateľov.

 

Od roku 2016 v cenách elektronických zariadení už NIE je zahrnutý recyklačný poplatok.
Tento Vám bude faktúrovaný k Vašej objednávke podľa typu a váhy objednaného elektrozariadenia:

lampa do 1 kg 0,05,-EUR bez DPH
lampa do 5 kg 0,23,-EUR bez DPH
šijacie stroje stolové 0,45,-EUR bez DPH

stroje do 3 kg 0,20,-EUR bez DPH do 50 cm
stroje do 3 kg 0,19,-EUR bez DPH nad 50 cm
stroje do 6 kg 0,43,-EUR bez DPH do 50 cm

stroje do 6 kg 0,42,-EUR bez DPH nad 50 cm

stroje do 15 kg 1,40,-EUR bez DPH do 50 cm
stroje do 15 kg 1,30,-EUR bez DPH nad 50 cm
stroje do 30 kg 2,10,-EUR bez DPH
stroje do 50 kg 3,50,-EUR bez DPH
stroje do 100 kg 7,00,-EUR bez DPH
žehliace systémy a žehliace dosky 0,40,-EUR bez DPH

 

Platobné podmienky

Za tovar možno po zaslaní faktúry zaplatiť prevodom na účet

IBAN: SK51 0200 0000 0013 7976 8157

 

alebo v hotovosti či platobnou kartou pri prevzatí zásielky (SPS/UPS),

prípadne v hotovosti v našej prevádzke na adrese:

Lieskovská cesta 16, 961 01 Zvolen. Konkrétne informácie o spôsoboch, lehote doručenia a o poštovnom sú prehľadne rozpísané v sekcii Prepravné podmienky“.


Dodanie tovaru

Každá objednávka sa vybavuje ihneď po jej obdržaní. Objednávky prijaté po 12.00 hodine budú spracované až nasledujúci pracovný deň. Ak si vyberiete možnosť zaplatiť bankovým prevodom na účet, realizujeme ju hneď po prijatí platby. Na e-mail Vám bude doručená vystavená faktúra s údajmi potrebnými na platbu (variabilný symbol =  číslo faktúry). Dodacia lehota je 1 pracovný deň po spracovaní a skompletovaní objednávky, ak sa tovar nachádza kompletne na sklade. O  stave objednávky ešte pred doručením prepravcom je zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu.  Tovar doručujeme prostredníctvom služby SPS (SLOVAK PARCEL SERVICE).

Ak ste si vybrali doručenie prostredníctvom Slovenskej pošty, musíte rátať s tým, že balíčky podávame na pošte len raz týždenne, keďže ich je minimum - teda dodacia doba je oveľa dlhšia ako pri dodaní prostredníctvom SPS.

 

Prevzatie  tovaru:

Od nás odchádza zásielka čo najstarostlivejšie zabalená. Pri doručení odporúčame kupujúcemu zásielku skontrolovať. Ak  pri doručení, v prítomnosti kuriéra zistíte  poškodenie obalu, je potrebné spísať s doručovateľom protokol o poškodení. Ak bol tovar preukázateľne poškodený pri preprave a zistíte to až po prebratí zásielky, čo najskôr nás prosím informujte na tenex@tenex.sk. Výmena tovaru pri poškodení vzniknutom pri preprave je možná len po jeho okamžitom nahlásení.

 

Záruka a reklamácia:

V prípade reklamácie nás kontaktujte  e-mailom na: tenex@tenex.sk. Všeobecná záručná doba na spotrebný tovar je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.

 

Zrušenie objednávky kupujúcim:

Odoslaná objednávka sa okamžite po prijatí začína spracovávať. Ak sa kupujúci rozhodne stornovať objednávku bezprostredne po jej odoslaní, je potrebné urobiť to čo najskôr, telefonicky na čísle +421 948 320 698. V prípade storna objednávky, ktorú už predávajúci odoslal, ju môže kupujúci vrátiť späť, a to neprevzatím balíka u prepravcu. V prípade platby na účet, bude kúpna cena kupujúcemu vrátená do 15 dní po tom, ako predávajúci spätne obdrží nepoškodený tovar a vzájomne sa dohodnú na spôsobe vrátenia peňazí. Balné a poštovné náklady nemôžu byť vrátené.

 

Zrušenie objednávky predávajúcim:

Predávajúci si vyhradzuje právo na stornovanie objednávky v týchto prípadoch:

  • ak objednávka neobsahovala potrebné údaje pre jej vybavenie

  • v prípade technických prekážok na realizáciu objednávky

  • ak kupujúci v predchádzajúcom období nekonal korektne

  • ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva.

V takomto prípade je predávajúci povinný kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil časť alebo celú kúpnu sumu, predávajúci je povinný zaslať mu ju späť prevodom na jeho účet alebo poštovou poukážkou (podľa dohody s kupujúcim) do 15 kalendárnych dní.

 

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:


Kto môže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet (pri nákupe v eshope)?

Právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká automaticky, ale len v dohodnutých alebo zákonom stanovených prípadoch. Jedným z takýchto prípadov je právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, ktoré vzniká, keď spotrebiteľ nakupuje tovar alebo služby cez internet.

Ak spotrebiteľ zakúpi tovar v kamennej predajni, právo na odstúpenie od zmluvy mu nevznikne. Ak spotrebiteľ zakúpi tovar cez e-shop a v kamennej predajni si ho iba prevezme, právo na odstúpenie od zmluvy mu naopak vznikne.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemá ani podnikateľ, napr. SZČO, ktorý v e-shope zakúpi tovar "na IČO".

Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom a v prípade zmlúv, ktorých predmetom je určitá služba, od okamihu uzatvorenia takejto zmluvy. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca počas prepravy tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi eshopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi eshopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.

 

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcenu podľa § 10 ods.3, a ak odstúpi na diaľku aj nákaldy na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Spotrebiteľ nemá nárok na odstúpenie od zmluvy po lehote 14dní od doručenia tovaru ani ak je tovar použivaný či poškodený.

 

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o:

  • poskytnutie služby, ktoré sa začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, napr. víno dodané dlho po uzavretí zmluvy (vin en primeur),
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom, napr. palivo, ktoré bolo spotrebiteľovi doliate do nádrže,
  • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

Alternatívne riešenie sporov:

 

Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.

Názov subjektu:

Slovenská obchodná inšpekcia

Sídlo subjektu:

Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27

IČO:

17 33 19 27

Dátum zápisu do zoznamu:

01. 02. 2016

Adresa na doručovanie:

Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe:

ars@soi.sk
adr@soi.sk

Telefonické číslo:

+421 (0)2/58 27 21 23, +421 (0)2/58 27 21 41

 

Činnosť nášho e-shopu podlieha kontrole:

 

Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Banskej Bystrici pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica

tel.: 048/4124969

fax.: 048/4124693

e-mail: bb@soi.sk

 

Ochrana a súhlas so spracovaním osobných údajov

Keď budete posielať prostredníctvom tejto webovej stránky akékoľvek osobné údaje, dávate tým svoj súhlas na to, aby ich spoločnosť TENEX SERVIS, s.r.o. mohla používať v súlade s týmto vyhlásením o ochrane osobných údajov. Zhromažďujeme iba osobné identifikačné údaje alebo informácie, ktoré nám konkrétne a dobrovoľne poskytujú návštevníci našej webovej stránky. Dostávame malé množstvo identifikačných informácií, ako napr. meno a priezvisko, adresu, e-mailovú adresu či telefónne číslo. Návštevníci nám takisto môžu prostredníctvom našej webovej stránky zaslať e-mail. Ich správy budú obsahovať zvolené meno a e-mailovú adresu užívateľa, ako aj akékoľvek ďalšie informácie, ktoré si užívateľ bude priať zahrnúť do správy. Keď nám návštevník našej webovej stránky poskytne svoje osobné údaje, použijeme ich iba pre tie účely, pre ktoré nám boli poskytnuté. Naše webové stránky nezhromažďujú ani postupne nezískavajú osobné identifikačné informácie na to, aby sme ich šírili či predávali tretím stranám za účelom robenia marketingu medzi spotrebiteľmi, alebo aby sme rozosielali korešpondencie v mene tretích strán. Prevádzkovateľ osobných údajov TENEX SERVIS, s.r.o., je prevádzkovateľom všetkých osobných údajov získaných prostredníctvom tejto webovej stránky, ktoré bude spracovávať v súlade so slovenským zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

 Prístup k osobným identifikačným údajom majú iba oprávnení zamestnanci TENEX SERVIS, s.r.o., ktorí sa zaviazali zabezpečiť dodržiavanie dôvernosti týchto informácií. Ak sa návštevníci našej webovej stránky rozhodnú odhlásiť sa zo zoznamu adries alebo z registrácií, môžu nám zaslať mail na adresu tenex@tenex.skOsobné údaje, ktoré nám zašlete, budeme uchovávať iba tak dlho, ako to bude potrebné na naplnenie účelu, pre ktorý sme ich získali alebo ako to vyžaduje platná legislatíva.

Zákazník odoslaním objednávky súhlasí so zhromažďovaním a používaním informácií o sebe a uskutočňovaných nákupoch. Predávajúci sa zaväzuje, v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z., že neposkytne žiadne osobné údaje spotrebiteľa a ani žiadne ďalšie informácie o spotrebiteľovi tretej strane. Výnimkou sú osobné údaje spracované pre účely doručenia objednaného tovaru, ktoré môžu byť poskytnuté (napr. prevádzkovateľovi doručovacej služby a účtovníkovi).

že právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká automaticky, ale len v dohodnutých alebo zákonom stanovených prípadoch. Jedným z takýchto prípadov je právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, ktoré vzniká, keď spotrebiteľ nakupuje tovar alebo služby cez internet.

Ak spotrebiteľ zakúpi tovar v kamennej predajni, právo na odstúpenie od zmluvy mu nevznikne. Ak spotrebiteľ zakúpi tovar cez eshop a v kamennej predajni si ho iba prevezme, právo na odstúpenie od zmluvy mu naopak vznikne.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemá ani podnikateľ, napr. SZČO, ktorý v eshope zakúpi tovar "na IČO".

Kedy začína plynúť 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v eshope

Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom a v prípade zmlúv, ktorých predmetom je určitá služba, od okamihu uzatvorenia takejto zmluvy. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca počas prepravy tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi eshopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi eshopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.



Prečítajte si celý článok na: https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-podnikatela/odstupenie-od-zmluvy-eshopu © Podnikajte.sk

Pri zakúpení tovaru cez internet (v eshope) má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Aké povinnosti má pri vrátení tovaru prevádzkovateľ eshopu? Musí vrátiť peniaze, ak je tovar poškodený? Môže vyžadovať vrátenie v pôvodnom obale či úhradu dopravných nákladov?

 

Čo je odstúpenie od zmluvy

Odstúpenie od zmluvy je jednostranný úkon vedúci k ukončeniu zmluvy(teda aj zmluvy o zakúpení tovaru či služby cez internet), v dôsledku ktorého si zmluvné strany musia vrátiť vzájomne poskytnuté plnenie. Predávajúci je preto povinný vrátiť zaplatenú cenu a kupujúci je povinný vrátiť zakúpený tovar.

Poznámka: Mnohí si odstúpenie od zmluvy pletú s reklamáciou, ide však o dva odlišné úkony. Pri odstúpení od zmluvy dochádza k zániku zmluvy, pri reklamácii sa kupujúci dožaduje odstránenia vád - predávajúci nemá povinnosť vrátiť zaplatenú cenu, ale len opraviť či vymeniť vadný tovar, prípadne poskytnúť primeranú zľavu.

Kto môže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet (pri nákupe v eshope)?

Zároveň je potrebné upozorniť, že právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká automaticky, ale len v dohodnutých alebo zákonom stanovených prípadoch. Jedným z takýchto prípadov je právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, ktoré vzniká, keď spotrebiteľ nakupuje tovar alebo služby cez internet.

Ak spotrebiteľ zakúpi tovar v kamennej predajni, právo na odstúpenie od zmluvy mu nevznikne. Ak spotrebiteľ zakúpi tovar cez eshop a v kamennej predajni si ho iba prevezme, právo na odstúpenie od zmluvy mu naopak vznikne.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemá ani podnikateľ, napr. SZČO, ktorý v eshope zakúpi tovar "na IČO".

Kedy začína plynúť 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v eshope

Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom a v prípade zmlúv, ktorých predmetom je určitá služba, od okamihu uzatvorenia takejto zmluvy. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca počas prepravy tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi eshopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi eshopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.

Prečítajte si tiež

Pripomíname, že podnikateľ je pred uzatvorením zmluvy povinný informovať spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní tohto práva. Prevádzkovateľ eshopu je zároveň povinný poskytnúť spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Ak by si prevádzkovateľ eshopu tieto povinnosti nesplnil, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie až po 12 mesiacoch a 14 dňoch od prevzatia tovaru - spotrebiteľ by mal na vyskúšanie a bezdôvodné vrátenie tovaru viac než rok.

Pozor! Zatiaľ čo v minulosti bola lehota na odstúpenie od zmluvy 7 pracovných dní, od 13.6.2014 platí 14-dňová lehota. Je preto možné, že eshopy, ktoré si dlhšiu dobu neaktualizovali svoje obchodné podmienky, informujú spotrebiteľa o nesprávnej lehote na odstúpenie od zmluvy. Táto skutočnosť má za následok vyššie spomínané automatické predĺženie lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Čo všetko musí prevádzkovateľ eshopu vrátiť spotrebiteľovi pri odstúpení od zmluvy do 14 dní?

Zákon prevádzkovateľom eshopu ukladá povinnosť vrátiť spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru všetky platby, ktoré od neho prijal. Tým sa rozumie zaplatená kúpna cena, náklady na dopravu, dodanie a poštovné (avšak len náklady najlacnejšieho z ponúkaných spôsobov doručenia) ako i všetky ostatné náklady.

Článok pokračuje pod reklamou
 

Príklad: Spotrebiteľ mal pri uskutočnení objednávky možnosť vybrať si z nasledujúcich spôsobov doručenia: Klasické doručenie poštou v cene 5 eur a expresné doručenie kuriérom v cene 20 eur. Spotrebiteľ si síce vybral expresné doručenie kuriérom za 20 eur, pri odstúpení od zmluvy je však prevádzkovateľ eshopu povinný vrátiť spotrebiteľovi len 5 eur, nakoľko v čase objednávky šlo o najlacnejšiu alternatívu.

To, čo prevádzkovateľ eshopu nie je povinný nahradiť spotrebiteľovi, sú náklady spotrebiteľa na vrátenie tovaru.

Čo ak eshopu vráti spotrebiteľ tovar v poškodenom stave?

Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez ohľadu na to, v akom stave sa zakúpený tovar nachádza.

Ak by spotrebiteľ vrátil poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci bude povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Až potom môže po spotrebiteľovi požadovať náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, teda cenu jeho opravy, vyčistenia a pod.

Ak by spotrebiteľ tieto náklady dobrovoľne neuhradil, prevádzkovateľovi eshopu by nezostávala iná možnosť než domáhanie sa nároku na náhradu škody pred súdom. Odpočítanie týchto nákladov od kúpnej ceny, ktorú má eshop spotrebiteľovi vrátiť nie je možné a môže byť dokonca pokutované.

Prečítajte si tiež

Ak by sa prevádzkovateľ eshopu domáhal náhrady škody pred súdom, on sám by musel preukázať, že tovar poškodil, zašpinil alebo inak znehodnotil jeho zákazník.

Prevádzkovatelia eshopov teda v tomto prípade ťahajú za kratší koniec.

Môže sa prevádzkovateľ eshopu dožadovať vrátenia tovaru v pôvodnom obale?

Mnohí prevádzkovatelia eshopov majú v obchodných podmienkach zakotvenú povinnosť spotrebiteľa vrátiť zakúpený tovar v pôvodnom obale, i keď zákon od spotrebiteľa nič také nevyžaduje.

Pokiaľ by prevádzkovateľ eshopu mal takúto povinnosť vo svojich obchodných podmienkach, sám by sa dopustil porušenia zákona, nakoľko by tým spotrebiteľovi ukladal povinnosť bez právneho dôvodu. Slovenská obchodná inšpekcia môže takéhoto podnikateľa pokutovať až do výšky 66 400 eur.

Rovnaká pokuta môže byť prevádzkovateľovi eshopu uložená za to, že spotrebiteľa nesprávne alebo neúplne informoval, prípadne ho neinformoval vôbec, o práve na odstúpenie od zmluvy.

Prípadná povinnosť spotrebiteľa vrátiť tovar v pôvodnom obale by preto mala byť v obchodných podmienkach eshopu nahradená obyčajným odporúčaním.

Pri odstúpení od zmluvy sa spolu s hlavnou zmluvou rušia aj ostatné zmluvy

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, automaticky sa tým rušia aj ostatné zmluvy súvisiace s hlavnou zmluvou. To znamená, že ak spotrebiteľ využije napríklad akciu v zmysle "kúp 1 kus a ďalší dostaneš zadarmo", uzavrie tým jednu kúpnu a jednu darovaciu zmluvu. Ak teda odstúpi od zmluvy, musí predávajúcemu vrátiť aj to, čo získal zadarmo, pretože s kúpnou zmluvou sa automaticky ruší taktiež darovacia zmluva.

Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní?

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu nie je neobmedzené. Zákon stanovuje určité výnimky, pri ktorých spotrebiteľovi toto právo neprináleží.

V praxi ide najmä o prípady, kedy si spotrebiteľ objedná tovar zhotovený na zákazku, tovar podliehajúci rýchlej skaze (napr. niektoré druhy potravín), periodickú tlač alebo knihu dodávanú v ochrannom obale (po jeho rozbalení bolo možné knihu prečítať), elektronický obsah a pod.



Prečítajte si celý článok na: https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-podnikatela/odstupenie-od-zmluvy-eshopu © Podnikajte.sk

Pri zakúpení tovaru cez internet (v eshope) má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Aké povinnosti má pri vrátení tovaru prevádzkovateľ eshopu? Musí vrátiť peniaze, ak je tovar poškodený? Môže vyžadovať vrátenie v pôvodnom obale či úhradu dopravných nákladov?

 

Čo je odstúpenie od zmluvy

Odstúpenie od zmluvy je jednostranný úkon vedúci k ukončeniu zmluvy(teda aj zmluvy o zakúpení tovaru či služby cez internet), v dôsledku ktorého si zmluvné strany musia vrátiť vzájomne poskytnuté plnenie. Predávajúci je preto povinný vrátiť zaplatenú cenu a kupujúci je povinný vrátiť zakúpený tovar.

Poznámka: Mnohí si odstúpenie od zmluvy pletú s reklamáciou, ide však o dva odlišné úkony. Pri odstúpení od zmluvy dochádza k zániku zmluvy, pri reklamácii sa kupujúci dožaduje odstránenia vád - predávajúci nemá povinnosť vrátiť zaplatenú cenu, ale len opraviť či vymeniť vadný tovar, prípadne poskytnúť primeranú zľavu.

Kto môže odstúpiť od zmluvy uzatvorenej cez internet (pri nákupe v eshope)?

Zároveň je potrebné upozorniť, že právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká automaticky, ale len v dohodnutých alebo zákonom stanovených prípadoch. Jedným z takýchto prípadov je právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní, ktoré vzniká, keď spotrebiteľ nakupuje tovar alebo služby cez internet.

Ak spotrebiteľ zakúpi tovar v kamennej predajni, právo na odstúpenie od zmluvy mu nevznikne. Ak spotrebiteľ zakúpi tovar cez eshop a v kamennej predajni si ho iba prevezme, právo na odstúpenie od zmluvy mu naopak vznikne.

Právo na odstúpenie od zmluvy nemá ani podnikateľ, napr. SZČO, ktorý v eshope zakúpi tovar "na IČO".

Kedy začína plynúť 14 dňová lehota na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v eshope

Lehota 14 dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom a v prípade zmlúv, ktorých predmetom je určitá služba, od okamihu uzatvorenia takejto zmluvy. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca počas prepravy tovaru.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi eshopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi eshopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.

Prečítajte si tiež

Pripomíname, že podnikateľ je pred uzatvorením zmluvy povinný informovať spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní tohto práva. Prevádzkovateľ eshopu je zároveň povinný poskytnúť spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Ak by si prevádzkovateľ eshopu tieto povinnosti nesplnil, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie až po 12 mesiacoch a 14 dňoch od prevzatia tovaru - spotrebiteľ by mal na vyskúšanie a bezdôvodné vrátenie tovaru viac než rok.

Pozor! Zatiaľ čo v minulosti bola lehota na odstúpenie od zmluvy 7 pracovných dní, od 13.6.2014 platí 14-dňová lehota. Je preto možné, že eshopy, ktoré si dlhšiu dobu neaktualizovali svoje obchodné podmienky, informujú spotrebiteľa o nesprávnej lehote na odstúpenie od zmluvy. Táto skutočnosť má za následok vyššie spomínané automatické predĺženie lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Čo všetko musí prevádzkovateľ eshopu vrátiť spotrebiteľovi pri odstúpení od zmluvy do 14 dní?

Zákon prevádzkovateľom eshopu ukladá povinnosť vrátiť spotrebiteľovi najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru všetky platby, ktoré od neho prijal. Tým sa rozumie zaplatená kúpna cena, náklady na dopravu, dodanie a poštovné (avšak len náklady najlacnejšieho z ponúkaných spôsobov doručenia) ako i všetky ostatné náklady.

Článok pokračuje pod reklamou
 

Príklad: Spotrebiteľ mal pri uskutočnení objednávky možnosť vybrať si z nasledujúcich spôsobov doručenia: Klasické doručenie poštou v cene 5 eur a expresné doručenie kuriérom v cene 20 eur. Spotrebiteľ si síce vybral expresné doručenie kuriérom za 20 eur, pri odstúpení od zmluvy je však prevádzkovateľ eshopu povinný vrátiť spotrebiteľovi len 5 eur, nakoľko v čase objednávky šlo o najlacnejšiu alternatívu.

To, čo prevádzkovateľ eshopu nie je povinný nahradiť spotrebiteľovi, sú náklady spotrebiteľa na vrátenie tovaru.

Čo ak eshopu vráti spotrebiteľ tovar v poškodenom stave?

Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez ohľadu na to, v akom stave sa zakúpený tovar nachádza.

Ak by spotrebiteľ vrátil poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci bude povinný takýto tovar prevziať a vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Až potom môže po spotrebiteľovi požadovať náklady na uvedenie tovaru do pôvodného stavu, teda cenu jeho opravy, vyčistenia a pod.

Ak by spotrebiteľ tieto náklady dobrovoľne neuhradil, prevádzkovateľovi eshopu by nezostávala iná možnosť než domáhanie sa nároku na náhradu škody pred súdom. Odpočítanie týchto nákladov od kúpnej ceny, ktorú má eshop spotrebiteľovi vrátiť nie je možné a môže byť dokonca pokutované.

Prečítajte si tiež

Ak by sa prevádzkovateľ eshopu domáhal náhrady škody pred súdom, on sám by musel preukázať, že tovar poškodil, zašpinil alebo inak znehodnotil jeho zákazník.

Prevádzkovatelia eshopov teda v tomto prípade ťahajú za kratší koniec.

Môže sa prevádzkovateľ eshopu dožadovať vrátenia tovaru v pôvodnom obale?

Mnohí prevádzkovatelia eshopov majú v obchodných podmienkach zakotvenú povinnosť spotrebiteľa vrátiť zakúpený tovar v pôvodnom obale, i keď zákon od spotrebiteľa nič také nevyžaduje.

Pokiaľ by prevádzkovateľ eshopu mal takúto povinnosť vo svojich obchodných podmienkach, sám by sa dopustil porušenia zákona, nakoľko by tým spotrebiteľovi ukladal povinnosť bez právneho dôvodu. Slovenská obchodná inšpekcia môže takéhoto podnikateľa pokutovať až do výšky 66 400 eur.

Rovnaká pokuta môže byť prevádzkovateľovi eshopu uložená za to, že spotrebiteľa nesprávne alebo neúplne informoval, prípadne ho neinformoval vôbec, o práve na odstúpenie od zmluvy.

Prípadná povinnosť spotrebiteľa vrátiť tovar v pôvodnom obale by preto mala byť v obchodných podmienkach eshopu nahradená obyčajným odporúčaním.

Pri odstúpení od zmluvy sa spolu s hlavnou zmluvou rušia aj ostatné zmluvy

Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, automaticky sa tým rušia aj ostatné zmluvy súvisiace s hlavnou zmluvou. To znamená, že ak spotrebiteľ využije napríklad akciu v zmysle "kúp 1 kus a ďalší dostaneš zadarmo", uzavrie tým jednu kúpnu a jednu darovaciu zmluvu. Ak teda odstúpi od zmluvy, musí predávajúcemu vrátiť aj to, čo získal zadarmo, pretože s kúpnou zmluvou sa automaticky ruší taktiež darovacia zmluva.

Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní?

Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu nie je neobmedzené. Zákon stanovuje určité výnimky, pri ktorých spotrebiteľovi toto právo neprináleží.

V praxi ide najmä o prípady, kedy si spotrebiteľ objedná tovar zhotovený na zákazku, tovar podliehajúci rýchlej skaze (napr. niektoré druhy potravín), periodickú tlač alebo knihu dodávanú v ochrannom obale (po jeho rozbalení bolo možné knihu prečítať), elektronický obsah a pod.



Prečítajte si celý článok na: https://www.podnikajte.sk/zakonne-povinnosti-podnikatela/odstupenie-od-zmluvy-eshopu © Podnikajte.sk
Copyright 2015 - 2020 © Team TENEX - šijacia, rezacia, žehliaca technika a krajčírske potreby